Performers
Patricia Kopatchinskaja, Violine, Sprechgesang
Joonas Ahonen, Klavier
Mitglieder der Wiener Symphoniker
Alexander Burggasser, Violine
Roland Roniger, Viola
Maria Grün, Violoncello
Theresia Prinz-Mörth, Flöte
Alexander Neubauer, Klarinette
Programme
Arnold Schönberg
Dreimal sieben Gedichte aus Albert Girauds »Pierrot lunaire« op. 21 (1912)
im Wechsel mit
PatKop
FlügelnWund für Violine und Elektronik
Carl Philipp Emanuel Bach
Presto c-moll Wq 114/3 (Bearbeitung für Ensemble: PatKop) (1767)
PatKop
Ghiribizzi. Duos für Violine und Klarinette (2021)
Ghiribizzi für Violine und Violoncello
Sir Harrison Birtwistle
Oockooing Bird (1950)
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Zugabe:
Maurice Ravel
2. Satz: Très vif (Sonate C-Dur für Violine und Violoncello) (1920–1922)
Note
Dieses Konzert wird im Rahmen einer Kooperation zwischen der Wiener Konzerthausgesellschaft und den Wiener Symphonikern veranstaltet. Weitere Informationen zur Datenverarbeitung bei Kooperationsveranstaltungen, Speicherdauer und Ihren Rechten finden Sie in unserer
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Links
https://patriciakopatchinskaja.com
https://joonasahonen.com
»I think it's worth listening to, speaking and playing this piece as often as possible [...]. It is a life-fulfilling piece, a dreaming piece«, says Patricia Kopatchinskaja about Arnold Schönberg's »Pierrot lunaire«. Schönberg wanted a delicate yet grotesque interpretation for his 1912 melodrama, which was described by Igor Stravinsky as the »solar plexus of modernism«. Patricia Kopatchinskaja's rousing »Pierrot« caused a storm of enthusiasm in Germany and the USA, among other places. No wonder, since she has felt like a Pierrot her whole life, as she revealed in an interview. In June, Patricia Kopatchinskaja can be seen alongside members of the Vienna Symphony Orchestra and pianist Joonas Ahonen in her double role as violinist and narrator as part of her portrait series.